Jan 20, 2009

: : MAUT

erm.... what i should say bout this film erm? actually aku sebenarnya peminat nga karya bade hj azmi...ader satu kepuasan bile aku menonton hasil2 karya bade ni...MAUT dengan tagline ia pasti datang sebenarnya pada aku satu karya yang jujur dalam kelompok yang tersendiri.bercerita tentang gais naif yang 'menolong' gadis lain untuk 'pulang' kepangkuan keluarganya walaupun dah terpisah roh dari jasad kemudian beralih kepada cerita perjalanan 'pulang' gadis melayu yang telah tersasar dari norma2 gadis timur setelah bersuamikan bangsa asing dan penutupnya tentang kisah jj yg 'berkiblatkan' muzik black metal tanpa sempat bertaubat...dalam arus kemodenan sekaranng bade memilih utk 'menegur' secara 'halus namun pedas' terhaap masyarakat hari ini yang rata - ratanya seakan terlupa atau terleka tentang kehidupan yang kekal dan pembalasan di dunia yang kekal..jujurnya teknik cgi yang digunakan untuk menggambarkan betapa seksanya seksaan di alam akhirat begitu menyentuh hati kecil aku..dan mampu memberikan keinsafan kepada penonton.
pada aku MAUT adalah satu karya BAde yang begitu jujur dan brgitu juga penghayatan para pelakonnya yang begitu bersahaja dan dpt menjiwai watak dengan baik....
5 bintang untuk filem ini..

countess killeeroses
20 jan 2009

1 comment:

  1. yup... tak ramai yang berani buat filem macam gini. Harap sama2 sokong Bade...

    ReplyDelete