Jun 28, 2009

: :my passion

sebut pasal passion ader satu passion yang sentiasa berada dalam ranking pertama dalam diri aku yang mampu wat membantu aku melepaskan tekanan.menari.yap menari.pada aku bila menari aku seolah2 berada dalam dunia aku sendiri.seronok dan aku berada dalam kegembiraan..tarian pada aku salah satu cara untuk kita mengenali diri kita, mendengar suara hati kita sendiri..sebab tarian pon cam senaman gak(sebab aku tak baper minat nak berjogging huhuhu)..bila sebut pasal tarian aku teringat masa mula2 aku terlibat dalam tarian.aku start menari secara serius when im 16 years old..tarian zapin.masa tu aku sedar ini yang aku nak..zapin merupakan salah satu tarian yang aku paling suka..lau tak silap aku masa tu aku salah satunya dak 'dalam' yang menari (masa tu saper2 dak hostel yang menari akan dikutuk.but aper aku kesah...yang penting aku suka.) mula2 dulu memang teruk gak aku kener.nak pg latihan pon sorok2 tapi lama2 aku pk what point aku wat cam tu?sebab tu hak aku.. dan aku still ingat ader sorang ustaz ni sengaja macam provoke.dia kata menari tu haram.sebab boleh menghairahkan org yg melihatnya dan minta kelab tarian tu dibatalkan...ader gak beberapa budak dtg jumpa aku dan minta aku berundur.jawapan aku NO!.diaorg cakap tarian tu haram sebab menghairahkan org yang melihatnya..aku ingat lagi jawapan aku masa tu.."ghairah tau x sesuatu tarian tu bergantung pada niat yang melihat.aku menari sebab aku suka.gpon lau bkn kita org muda yang pertahankan warisan bangsa kita saper lagi?nak kata aku menari salah abis yg menyanyi tu aper hukumnya?sebabgroup nasyid maka mender tu tak haram?lagi satu kitaorg menari bukan pakai baju seksi atau ketat tapi baju kurung.gpon bknnya kitaorg menari ngan dak lelaki pon.just ngan kitaorg je......."ade lagi la tp aku dah lupa sebab ap yang aku ingat kitaorang bertekak sekejap..dan aku tetap teruskan until aku Form 6..aku tak tau kenapa aku begitu ghairah dalam bidang seni terutama bidang tarian.tak kira moden atau tarian tradisional.bila ader antara mereka tak setuju aku terlibat dalam tarian aku cuma pk diaorg tak paham aku.diaorg tak tau betapa seronoknya menari tarian tradisional.dan keghairahan aku dalam tarian zapin bila aku perform dihadapan orang...sungguh menyeronokkan.. sebenarnya masa disekolah aku teramat terkilan sebenarnya.sebab terlalu banyak bender yang disekat.tak boleh menari,itu ini...atas satu alasan budak HOSTEL..sedangkan pada aku,waktu remaja adalah waktu yang paling sesuai untuk mendedahkan mereka dengan warisan kita..tarian wat aku gembira. betul2gembira.tapi skang aku dah lama tak menari.sibuk ngan blajar dan sekarang aku dah bekerja.tapi aku harap aku akan dapat balik wat sesuatu yang paling aku suka.keghairahan aku.tarian. :)

p/s ader sesaper sudi jd partner aku n ajar aku step zapin balik?hehehe..im miss my teacher yang mula2 ajar aku and kenalkan aku dengan tarian zapin ni...tx a lot cikgu amri....

killeroses
280609

No comments:

Post a Comment