Sep 13, 2009

:: aku dan cinta (i)

Cinta..kadangkala cinta membahagiakan dan menyiksakan kita…aku pernah meyayangi seseorang(aku tak pasti samada aku mencintai dia atau tidak) sebelum ini. Akhirnya hubungan itu terputus. Aku dengan haluan aku dan dia dengan haluan dia..sungguh aku tak mampu untuk menipu yang aku amat meyayangi dia waktu itu sehingga aku jatuh pengsan bila dia melafazkan ayat, ‘jangan hubungi abang lagi’..tatkala ayat itu yang aku dengar,aku berasa begitu pedih, ruang yang luas terasa begitu sempit, degupan jantung kurasa bergerak laju..terkejut,sedih segalanya bercampur baur dan sehingga kini kadangkala wajahnya masih lagi terlintas di ruang mata. Masih lagi aku terbayangkan lesung pipitnya, senyumannya malah kadangkala usai solat dan berdoa namanya laju mengalir dari bibirku…Aku yakin dan pasti semua pernah pedih akibat kehilangan orang yang tersayang bukan?Samada dikecewakan, mengecewakan semua pernah melalui rasa pedih akibat putus kasih.Namun kita juga pernah merasai manisnya cinta itu..itu jangan dilupakan. Aku akui kadangkala aku menjadi hipokrit, agresif malah emosi dalam bab cinta.tiada rasional yang wujud. Dan itu tanpa sedar membahayakan aku dan mampu membunuhku dalam diam..benar sehingga sekarang ada waktunya bila menyebut namanya jantung ku masih lagi berdegup kencang..sehingga kini aku masih lagi bergelut tuk melupakan dia.syukur perjuangan ini ku rasakan hampir menuju kepenghujungnya.dan tuk sekian kalinya aku harus mengumpul segala kekuatan tuk melawan perasaan tatkala ingatan pada dia wujud kerna aku yakin aku mampu dan tak perlu untuk mangingatinya lagi..jujur aku katakan aku takut untuk jatuh cinta walaupun hati kecil ku tak dapat menafikan aku tetap memerlukan seseorang tuk aku mencintai dan dicintai…pelbagai alasan yang aku beri ..namun ada waktu- waktunya aku terfikir sampai bila aku harus berlindung disebalik alasan yang aku cipta ?sampai bila benteng ini akan terus menjadi perisai untuk aku?jujur aku katakan aku takut untuk jatuh cinta. Kerna pada aku cinta itu adalah sesuatu yang amat menyakitkan..adakala menuntut pelbagai pengorbanan yang terlalu tinggi untuk diri yang kerdil ini lakukan.kerna aku telah melihat ‘cinta’ itu dari persepsi yang terbalik..kerana itulah persepsi yang ditunjukkan tatkala aku mula mengenal dan belajar untuk mengenal erti cinta, dalam hal ini tiada siapa yg salah atau betul kerna manusia berbeza pemahaman dan pemikiran dalam menilai dan memahami erti cinta sesama manusia..Dan untuk kesekian kalinya DIA mendengar tangisan hati kecilku mengenai cinta…..


countesskilleroses
120909
0215am

No comments:

Post a Comment