Apr 12, 2012

harapan,impian,kenyataan dan realistik

sekarang ni aku memang keliru, berdebar semua ada..
rasanya berdebar tu lebih kurang sama masa tunggu result STPM aku jer..

semalam abah angkat aku telefon.aku dah bagitau pasal hasrat aku nak amik shortcourse itupun lepas 'kembar' aku bagitau kat abah dia bagi greenlight kat aku tuk cakap pada abah.masa nak explain kat abah tu, otak aku ligat nak susun ayat...Alhamdulillah sebab dia sokong keputusan yang aku buat..tapi rasa sedih lah pulak..sebab abah baru nak pulih dari rasa sedih adik pergi ke MRSM, ni aku plak nak ke kedah.. =( (ayat perasan!ngeh ngeh ngeh..tapi betul kan abah sedih kan?kan?hee)

kalau dapat dan permohonan aku berjaya, insyaALLAH 24/4 aku start ambil short course tu..tapi yang buat aku berdebar + takut+ macam2 perasaan ni sebab aku tak tahu status permohonan dan paling utama..parents aku TAK TAHU lagi hasrat aku.ok fine, diaorg confirm super duper risau bila tahu aku nak pergi jauh.kedah okay.tapi pada aku tak lah jauh mana pun, still in malaysia dan bukan kena naik flight yang makan masa berbelas atau berpuluh jam perjalanan..yang aku risau family aku tak benarkan atas alasan aku tak berapa sihat. =(. aku harap ALLAH permudahkan segala urusan aku..satu lagi course yg aku nak ambil ni sebenarnya bidang kerjayanya luas tapi agak tough!.kerja..mana ada yang tak der cabaran..even surirumah pon ada cabaran.nothing easy in this world friend!

selain abah, aku ada bagitau adik lelaki aku.dia risau nak lepaskan aku..(terasa cam anak bongsu jer aku ni even aku anak sulong!hehehe).

tapi macam aku dah bagitau abah aku akan buat keputusan dan inform parents aku bila dah confirm and dapat hitam putih.sekarang aku mampu berdoa dan dipermudahkan semua urusan aku.tuk masa sekarang lebih kepada tunggu,fikir, pertimbangkan dan mengumpul maklumat dan pandangan dulu termasuk dari Dr peribadi abah..

syukur bila aku minta pandangan beberapa rakan zaman belajar uni dulu, masing2 menyokong. lega sikit rasanya..

bila dah confirm baru aku fikir bagaimana nak bagitahu parents aku,'dia',dan boss aku. hmmm

c1krvii: kalau dapat shortcourse tu, misi aku,aku akan pastikan yang aku habiskan exam dia dalam masa 2 tahun.amin dan aku mohon dipermudahkan segala urusan..untuk abah terima kasih atas pandangan pada edgnote k.(edgnote nickname aku kat 'dunia' abah.)

c1krvii
12o42012
7:21pm

No comments:

Post a Comment