Apr 24, 2012

langkah bermula..

permohonan aku untuk menyertai SHO (Safety Health Officer) berjaya!aku akan mendaftar esok atau lusa.itu bergantung pada keadaan. malam ini aku akan ke daerah kecil di utara selama 6 bulan untuk kursus jangka pendek. sejujurnya aku amat gembira.namun perasaan sayu tetap terselit di hujung hati.kejap pelukan bonda masih aku terasa.pesanan dan ingatan dia aku simpan kemas2 dalam usb otak aku ni..sedih lak nak tinggalkan mak..wa.... abah lak muka memang kool abis..tapi time bila dia cakap, mata aku dah berair!jujur aku cakap, sedih nak tinggalkan diorg.sebab selama ni aku 'main-main' kat kawasan dekat2 jer.cherating, shah alam,damansara, senang cerita dekat dgn family aku.perjalanan nak balik kampung pun ambil masa dalam 4 atau 5 jam (by public tranportation) atau cuma 2 jam jer lau nek kereta..

tapi aku bersyukur sangat sebab aku dapat restu dari mak n abah. pada aku itu paling penting sebab aku tak nak bila aku pergi restu diorang tak bersama aku.cukup kesilapan lepas mengajar aku.

aku bersyukur juga family angkat aku pun support keputusan aku..abah,mak n ummie tx alot!

'dia'..terima kasih atas pandangan yang jujur.aku tau setiap katanya lebih kepada pengalaman yang dia ada.mungkin lau aku ditempat dia, aku akan bersikap lebih ekstrem lagi.

for me- teruskan langkah ini, walaupun bermula dengan perlahan.yang penting think positive. dah cukup masa tuk aku bermain-main sebab sekarang bukan masa tuk aku try n error lagi.sekarang cuma bergerak ke depan jer dan aku akan nikmati apa yang aku ada.dan paling penting aku kene belajar betul2, bersungguh-sungguh supaya aku boleh jadi contoh pada adik2 aku.gambatte!

c1krvii
1245noon
240412

No comments:

Post a Comment